Marketing 3.0

Marketing 3.0
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setlawan

Bestellen?Klik op de afbeelding.

Bestellen?
Klik op de afbeelding.

In Marketing 1.0 stond het product centraal. Marketing 2.0 draaide om de klant. Nu is het tijd voor de volgende stap. In ‘Marketing 3.0’ neemt marketinggoeroe Philip Kotler u mee naar het volgende niveau van marketing waar klanten meer zijn dan alleen consumenten. Klanten kiezen bedrijven en producten tegenwoordig op basis van diepere behoeften, zoals de mogelijkheid om mee te doen, creatief te zijn, deel uit te maken van een gemeenschap. En uit idealisme. De traditionele marketingmodellen en – principes sluiten hier niet meer op aan. ‘Marketing 3.0’ laat zien hoe u klanten én medewerkers – die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit – als integraal onderdeel van uw marketing- en businessstrategie benadert en proactief kunt inzetten. U leert uw marketingstrategieën te vertalen naar de belangrijkste normen en waarden van uw doelgroep om zo een onoverbrugbaar concurrentievoordeel te realiseren.
Dit langverwachte boek onthult de toekomst van marketing en laat zien
– waarom opvallend veel marketeers blijven hangen in het verleden;
– welke vooruitstrevende bedrijven Marketing 3.0 al in de praktijk brengen;
– hoe u uw missie, visie en waarden kunt delen met uw belangrijkste belanghebbenden: klanten, werknemers, distributeurs, handelaren en leveranciers.
Marketing 3.0 bestaat uit drie delen. Deel 1 gaat in op trends. Deel II handelt over strategie. Deel III staat in het teken van toepassing. Kernboodschap in het boek is dat een organisatie winst behaalt door superieure waarde te creëren voor klanten en partners.

Marketing 3.0 – Maak van de wereld een betere plek.

Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding
Deel I Trends
1 Welkom bij Marketing 3.0
2 Toekomstmodel voor Marketing 3.0
Deel II Strategie
3 Missie verkopen aan consumenten
4 Je bedrijfswaarden verkopen aan werknemers
5 Je waarden ‘verkopen’aan channelpartners
6 Je visie verkopen aan aandeelhouders
Deel III Toepassing
7 Sociaal-culturele transformatie bewerkstelligen
8 Ondernemers voor opkomende markten creëren
9 Streven naar milieubehoud
10 Alles op een rijtje
Noten
Over de auteurs
Register