We hebben er zin in

We hebben er zin in! – Hoe dan?
Hans van der Loo

Zin in

Bestellen?
Klik op de afbeelding.

Naast een stevige theoretische basis bevat ‘We hebben er zin in!’ een aantal eenvoudige principes om de slagkracht van uw organisatie te vergroten, vanuit een positieve drive!
Hoe dan?:

Zo dus:
– Aandacht in plaats van automatismen
– Positieve verbinding in plaats van negativisme
– Ambitie in plaats van aanpassing
– Gedrevenheid in plaats van passiviteit
Zin is een gigantische, maar dikwijls onderschatte energiebron. Wanneer u er zin in hebt, bent u aandachtiger op ontwikkelingen in uw omgeving. Dan bent u positiever gestemd en gaat u eerder verbindingen met anderen aan. Dan bent u sneller geneigd om een zelfgekozen ambitie te verwezenlijken. En dan gaat u met meer gedrevenheid aan de slag. In dit boek geen zware kost of zweverige praatjes. Naast een stevige theoretische basis bevat ‘We hebben er zin in!’ een aantal eenvoudige principes om de slagkracht van uw organisatie te vergroten. Een zinvolle gids voor iedereen die in beweging wil komen om beter te presteren vanuit een positieve drive!

Inhoudsopgave
Inleiding
De actualiteit van zin
Zin als energiebron
Een ode aan de zin
1. Zin als stille kracht
-Vonken in Las Vegas
-Leiden externe prikkels tot betere prestaties
-Zin is cruciaal
-Zin is alledaags
-Zin, wat is dat?
-De logica van zin
-Zin omzetten in energie
-Samenvatting en vragen
2. Zinnig met energie omgaan
-Het mysterie van energie
-Vier energiezones
-Goeroes van gedrevenheid
-Samenvatting en vragen
3. Tussen de stronken groeit het groen
-De roes van de overwinning
-Hoe de groeiversnelling een val werd
-Onzichtbare energielekken
-Toen de muziek stopte
-Van economie 1.0 naar 3.0
-Liefdevolle bedrijven
-Kleine reuzen, grootse aspiraties
-Samenvatting en vragen
4. Je hebt ‘t pas door als je ‘t ziet
-Bankieren met de blik van een winkelier
-Een eigen visie als uitgangspunt
-Blind zijn voor wat we zien
-Alles draait om aandacht
-Bewustwording activeert
-Een frisse blik ontwikkelen
-Samenvatting en vragen
5. De power van het positieve
-Good vibrations
-Hoe emoties uit de organisatie verdwenen
-De herontdekking van emoties
-Groeien door positiviteit
-Positiviteit en vertrouwensvolle relaties
-Werken aan positieve afwijkingen
-Samenvatting en vragen
6. Een droom met een deadline
-Sporen in plaats van stof
-Het doorbreken van grenzen
-Visie zonder actie
-De kracht van een gewaagd doel
-De kunst om tijdig los te laten
-Samenvatting en vragen
7. Ga voor groots!
-Hoe hoger de lat, hoe gekker de sprong
-Sitting on a dock of the bay
-Drijfveren: jouw eigen energiebron
-Alles is gekleurd
-In iedereen zit een Pietertje
-Into the groove
-Samenvatting en vragen
Uitleiding
-Zin en energie: the real thing
-Tien gesneuvelde mythen
-De geheimen van een goede energieregie
-De powerprincipes in tijden van crisis
-Tot slot
Dankwoord
Literatuur

‘Geen succes zonder zin’ en ‘Waar de zin verdwijnt, ontstaat leegte’: mooie oneliners van Hans van der Loo! Hoe mobiliseren we deze kostbare kracht? Aan de slag met dit inspirerende boek!
Willem Mastenbroek – Emeritus hoogleraar

Hans van der Loo weet als geen ander organisatiefactoren te ontleden die er werkelijk toe doen. Zijn boek wijst de weg uit de middelmaat van routines. Wie durft hem te volgen?
Paul Verweel – Hoogleraar Krajicek Chair aan de Universiteit Utrecht

De belangrijkste taak van een manager is zingeving: als we weten en voelen wat de zin is van ons werk, krijgen we energie en dan gaat verder alles vanzelf.
Mathieu Weggeman – Hoogleraar Organisatiekunde aan de TU Eindhoven